الرئيسية / فنون / “قلة حيلة وفقدان أمل”..محمد شاهين يكشف سبب تعاونه مع حمو بيكا

“قلة حيلة وفقدان أمل”..محمد شاهين يكشف سبب تعاونه مع حمو بيكا

رد المطرب محمد شاهين على مطرب المهرجانات الشهير حمو بيكا، وذلك بعد إ سا ء ته له بسبب أغنيتهما الأخيرة، التي تعاونا فيها، ولكن الأخير طرحها دون علم الأول؛ ما تسبب في وجود خلا فا ت بينهما.

وكتب شاهين على حسابه الشخصي بـ”فيس بوك”: “امبارح المحترم بيقول عليا اللي اسمه محمد شاهين.. أنا هقولك حاجة واحدة يابني حسبي الله ونعم الوكيل في اللي فرضك علينا وعملك قيمة.. والله العظيم أنا روحت أغني الأغنية دي بس قلة حيلة وفقد ا ن أمل”.

وتابع: “بس لكن من جوايا وأنتم عارفين لا شكلي ولا فني اللي بحبه عشان أروح أعمل كده دي كانت غلــ طة وذ لة مني فقط لا غير وأنا ميشرفنيش أغني مع حد مش مقدرني ومش على دراية بأي شئ ولا يفقه في المزيكا أي حاجة كمان غلـــ طة وأنا هجيب حقي كده كده.. واستنوا مني اللي دايمًا متعودين مني عليه”.

وسبق، وأوضح مطرب المهرجانات حمو بيكا موقفه من طرح أغنية “قلبي شايل و جــ ع” التي تجمعه بالمطرب محمد شاهين، مؤكدًا حرصه على تأجيل أعماله تضامنًا مع القضية الفلسطينية.

وكتب حمو بيكا عبر صفحته الفنية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “بخصوص أغنية قلبي شايل و جـ ع بتاعتي أنا واللي اسمه محمد شاهين.. أنا مطلبتش إن الأغنية دي تترفع الأغنية دي اترفعت.. وأنا نايم لأني قبل ما أنام كنت عامل لايف إني مأجل شغلي بالكامل تضامنًا مع أخواتنا في بلدنا التانيه فلسطين.. وإن الأغنية تم فتحها والشير بدون علم مني.. وإن الشركة المسؤلة عن السوشيال ميديا”.

وتابع: “هي اللي فتحتها.. ملحوظة الأغنية دي أصلا.. مش من ضمن شغلي.. تحياتي لكل أخواتي وأهلي وجمهوري الكبير اللي بيحبني وبيسمعني في جميع محافظات مصر والوطن العربي.. أنتم على رأسي”.

 

شاهد أيضاً

عمرو دياب

فيديو نادر – هل ممكن أن يغني الهضبة عمرو دياب باللهجة الخليجية ؟

تداولت صفحات جمهور الفنان عمرو دياب عبر موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك فيديو قديم للهضبة …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *