الرئيسية / فنون / نادين: جوزي عمدة “مودرن” في المنيا.. واعتزلت بسبب رحيل سعاد حسني ومكالمة هذه الفنانة أعادتني للفن بعد 17 عام – فيديو

نادين: جوزي عمدة “مودرن” في المنيا.. واعتزلت بسبب رحيل سعاد حسني ومكالمة هذه الفنانة أعادتني للفن بعد 17 عام – فيديو

استعادت الفنانة نادين تفاصيل مكالمة من الفنانة منى زكي كانت السبب في تراجعها عن الاعتزال بعد 17 سنة من الغياب عن الأعمال الفنية.

وخلال استضافتها في حوار مع الإعلامي عمرو الليثي في برنامج “واحد من الناس” على قناة الحياة، قالت نادين: “رجوعي كان قصة غـــ ر يبة، فو جــ ئت بمكالمة من منى زكي، أنا عرفتها من صوتها، أنا معرفهاش ومعنديش نمرتها، وعمرنا ما إتكلمنا قبل كده.

ألو أنا منى زكي، عندي ليكي فيلم اتكتب، اتكتبت فيه شخصية عليكي، إيه رأيك تيجي معايا الفيلم ده، أنا برضه حاكون بطلة الفيلم، وعايزاكي في الشخصية دي مكتوبة على مقاسك.

وأضافت: قلتلها منى إنت مش واخدة بالك إن أنا اعتزلت، إنت بتكلميني بعد 17 سنة، أكيد خدتي بالك إني اختــ فيت، قالت لأ، اللي زينا ما بيبطلش، اللي زينا بيستنى حاجة ترجعه.

أوضحت الفنانة نادين أن خبر رحيل الفنانة سعاد حسني كان له دور كبير في قرار اعتزالها الفن، لكنه لم يكن السبب الوحيد.

قالت نادين: لما جه خبر رحيل سعاد حسني قفلت قفلة غـــ ريبة في إن أنا عمري ما حكون سعاد حسني، طب أنا قاعدة بضــ حي بإيه؟ أنا أحسن لي أكون في مكان تاني بعمل حاجة تانية وبنتج فيها، لإن أنا عمري ما حكون سعاد حسني.

وأضافت: من الحاجات اللي ضا يقــ تني برضه الإ شا عات، ده ثالث أهم مشــ كلة، هما دول التلاتة إحنا لخصناهم في إن أنا كنت بضــ ا يق الفنانين في الأعمال اللي بتتقدم، وقصة سعاد حسني، وثالثا الإ شا عات.

تطرقت الفنانة نادين إلى جانب إنساني في حياتها هو لقاؤها بزوجها، الذي ورث منصب عمدة أبو قرقاص في المنيا أبا عن جد.

وصفت نادين زوجها بأنه عمدة “مودرن” جدا، وقالت: ما بيتكلمش صعيدي غير لما يروح البلد، ولو رد على مكالمة. نبقى خارجين خروجة تحس في تشانيل اتقلبت.

وعن قصة لقائهما قالت: اتقابلنا في خروجة، اتنين قاهراوية بيتقابلوا في العجمي تحديدا، ده القدر تماما، اتنين قاهراوية وسط كل العجماوية والإسكندرانية دول، ويبدو إن إحنا اتفقنا في حاجات كتير. وإحنا الاتنين برج الجوزاء، متسألنيش إزاي إتنين برج الجوزاء اتجوزوا بس حصل، تحدينا الطبيعة.

 

شاهد أيضاً

أصالة تخـــ لع حذائها لتغني بشكل أفضل بحفلها بالشارقة – فيديو

كعادتها تتحدث المطربة أصالة إلى جمهورها وتمازحه خلال حفلاتها لتتــ فا عل معه بشكل أكبر. …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *