الرئيسية / فنون / التربية قبل التعليم.. حمو بيكا يشـــ كو من التـــ نمر: بتقولوا عني جا هل وده مش بإيدي

التربية قبل التعليم.. حمو بيكا يشـــ كو من التـــ نمر: بتقولوا عني جا هل وده مش بإيدي

اشــــ تكى مغني المهرجانات حمو بيكا، من معــ ا ناته مع التـــ نمر؛ بسبب عدم استكمال تعليمه، وعبر عن غـــ ضبه من التـــ نمر والســـ باب الذي يتعرض له من البعض عبر وسائل التواصل الاجتماعي ووصفه بالجـــ ا هل.

وكتب حمو بيكا عبر حسابه بموقع فيس بوك: بتقولو عني جاهل ومش متعلم.. مع ان دي حاجة انا عمري ما انكرتها ولا حتي خبيتها علي الناس ومن يوم ما ربنا كرمني واتشهرت وبقي ليا جمهور بس هرجع واقولكم تاني إنه حاجة مكنتش بايدي.

وأضاف حمو بيكا: انت بقي يا متعلم التعليم علمك انك تقعد تعــ ا ير الناس بعـــ يــ وبها؟ التعليم علمك ان تفضل تتـــ نمر علي خلق الله ؟ التعليم علمك انك مباح ليك الشـــ تــ يمه في حد هو اقل منك في شئ؟ اكيد لا فمتجيش من ورا شاشه وكيبورد تعمل فيها عم الناصح وانت اصلًا موركش حاجة تعملها .

وتابع : انا متعلمتش ومنولتش الشرف الكبير ده بس اتعلمت حاجات كتير في الدنيا انت متعلمتهاش لسه اتعلمت احترم الكبير والصغير.. اتعلمت اشـــ قي وا تـــ عب من صغري اتعلمت اني مغلــــ طش في حد.. اتعلمت حاجات كتير جدًا في حياتي انت عمرك مهتتعلمها طول ما انت باصص للناس.

وأكمل : فكر في كلامك كويس وكومنتاتك كويس قبل ما تكتبها وقبل ما تقول انك متعلم افتكر انك في “تربيه وتعليم” يعني التربيه قبل التعليم.. صباحكم فل.

 

شاهد أيضاً

أصالة تخـــ لع حذائها لتغني بشكل أفضل بحفلها بالشارقة – فيديو

كعادتها تتحدث المطربة أصالة إلى جمهورها وتمازحه خلال حفلاتها لتتــ فا عل معه بشكل أكبر. …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *