الرئيسية / فنون / 10 معلومات عن شادي شامل المــ تهم بالتـ حـ رش بالفتيات.. متزوج من إبنة عبدالرحمن الأبنودي وا تـ هم والده في قضية شهيرة

10 معلومات عن شادي شامل المــ تهم بالتـ حـ رش بالفتيات.. متزوج من إبنة عبدالرحمن الأبنودي وا تـ هم والده في قضية شهيرة

أ ثــ ارت قضية الفنان الشهير المتـــ هم بالتـ حـ رش بالفتيات خلال الورش التمثيلية التي يشرف عليها، جدلاً كبيرًا في الشارع المصري خلال الآونة الأخيرة، وخصوصا بعدما اسـ تـ غا ثت عدد من الفتيات بالمجلس القومي للمرأة وأكدت العديد من الشهادت الخاصة أنه تخطي كل الخطوط الحمراء وتمادى في أفعاله المـ شـ ينة

وتساءل البعض عن هوية ذلك الممثل وخصوصا أنه مبهم للكثيرون، وبالتحري في شهادات تلك الفتيات تبين أن الفنان هو شادي خلف، ونستعرض فيما يلي أبرز المعلومات عنه

1- ولد شادي خلف عام عام 1977 ويبلغ من العمر 44 عامًا.

2- درس في كلية التجارة ثم سافر بعد تخرجه إلى الولايات المتحدة الأمريكية.

3- تلقى كورسات في التمثيل كما درس في مدرسة لندن للفيلم.

4- شارك في بطولة عدد كبير من اﻷفلام، على رأسها «هي فـ و ضى، حين ميسرة، قـ بـ لات مـ سـ ر و قة، عبده مـ و تة، 365 يوم سعادة، الثلاثة يشتغلونها»، كما شارك في بعض المسلسلت منها فرح ليلى، ونصيبي وقسمتك.

5- حصل على جائزة أفضل ممثل من مهرجان اﻹسكندرية لدول البحر المتوسط عن دوره في فيلم قـ بـ لات مـ سـ ر و قة.

6- تزوج من آية ابنة الشاعر الكبير الراحل عبد الرحمن الأبنودي والإعلامية نهال كمال.

7- أسس استوديو “ذات” والذي احتفل بتخرج دفعة جديدة من متدربين ورشة التمثيل المكثفة.

8- ابن الشاعر الكبير الراحل نبيل خلف والذي يعد واحدًا من أشهر شعراء الأغنية.

9- ا تـ هم والده بالا سـ تيلاء على مبلغ 200 مليون جنيه مصري وذلك في قضية فـ سـ اد الداخلية.

10- تم مـ عـ ا قبة والده بالسـ جـ ن ثلاث سنوات وتم إلزامه برد 62 مليون جنيه.

ا تـ هـ ا مات لـ شادي خلف بالتـ حـ رش

وبدأ توجيه الا تـ هـ ا مات لـ “شادي” بعد منشور كتبته فتاة تٌدعى “م” عن تعرضها وصديقتها للتـ حـ رش من قبل إحدى الأشخاص القائمين على التدريب بالورش التمثيلية عدة مرات مع رفضها ذكر الاسم .

وألمح المتابعون بعدها إلى “شادي” وهو الأمر الذي أكدته الفتيات فيما بعد من خلال شكواهم إلى المجلس القومي للمرأة.

وقالت الفتاة من خلال منشور لها عبر الفيسبوك: “من فترة طويلة قررت أتعلم التمثيل وروحت ستوديو كدا مشهور قوي مش هقول اسمه اتدربت مع مدرب كدا مشهور هـ مـ و ت وأقول اسمه.

وأضافت: ارتبطت بالمكان دا إلى الحد اللي خلاني بعتبره بيتي الأولاني مش التاني، واتعلمت هناك من الإنسان دا معاني كتير قوي لو المدرب دا كان عمل ربعها كان زمانه بقى راجل محترم، أو بقى راجل في المطلق.

واستكملت: عدت يعني الأيام واكتشفنا أنا وشوية الطلبة والطالبات السذج المـ نـ بـ هرين إن الراجل دا كد بة كبيرة وما هو إلا سلسلة من حوادث التـ حـ رش المتتالية والخـ د ا ع المتواصل والتـ لا عب ببني آدم، أو بالتحديد بناته.

كتبت إحدى الفتيات في شكواها: “أنا تعرضت لحـ و ا د ث تـ حـ ر ش كتير قبل كده بس دي كانت أول مرة تكون من شخص قريب مني وشخص كنت بثق فيه، وللأسف لحد دلوقتي بسمع عن بنات تانية الشخص ده ا سـ تغلهم برضه، أنا كنت باخد ورشة تمثيل مع الممثل، في 2018، كان دايمًا حريص إنه يخلي المكان مريح لينا علشان نعرف نعبر عن نفسنا ونحكي حاجات شخصية بس للأسف كان بيستخدم ده لمصلحته علشان يـ تـ حـ رش بالبنات.

وأضافت: في يوم بعد الورشة قال لي أنا واتنين ولاد صحابي نخرج سوا وروحنا نقعد في مكان وفي نص الكلام بدأ يتكلم عن تجاربه الجـ نـ سـ ية ومرة واحدة حط إيده على ضهري من تحت خالص وقربني منه وفضل لا مـ سني لحد ما شال إيده لما جينا نمشي، أنا من الخـ ضة ما بينتش حاجة وعلشان كده الولدين ماخدوش بالهم.

وتابعت: “وأنا من وقتها ا تـ خـ ضيت وما عرفتش أعمل إيه وفضلت ساكتة لأني عمري ما سمحت له يقرب مني بالشكل ده خالص، وبعد فترة طويلة بدأت أسمع عن قصص مختلفة من بنات كتير هو ا تـ حـ رش بيهم ولحد دلوقتي بشوف بنات بتروح الاستوديو وتاخد ورش معاه ويكون عايزة أ حـ ذ رهم علشان يكونوا عارفين الشخص ده نيته إيه.

فيما كشفت فتاة أخرى تفاصيل صـ ا د مة عن تعرضها للتـ حـ ر ش إذ كتبت: “بالنسبة لي كان صديق وأخ كبير مش مدرب كان الناس القريبين من الطلبة بتوعه بنروح نسهر عنده في مكان كدا في البيت بتاعه فيه شاشة كبيرة بنشوف عليها أفلام ونحللها فنيًا، وفي يوم قدم لنا مشروب بس هو ما شربش، واتأخرنا في اليوم ده عنده وكنت متعمدة إن زمايلي هيوصلوني وفي آخر الليلة عرضوا بالفعل يوصلوني فهو رفض أكتر من مرة وضغط عليا إن هو اللي يوصلني فقلت تمام ولميت حاجتي علشان امشي في نفس الوقت لقيتهم مشيوا وهو قعد طلبت منه نمشي قال لي هشرب سيجارة الأول فضلت مستنية وكنت تـ عـ با نة جدًا من اللي شربناه فيادوب قادرة أقف.

وتابعت: كنت حاسة على خفيف كدا بس جسمي مش قادر يستجيب قوي من التـ عـ ب، فـ جـ أ ة دون مقدمات أخد مساحة عمري في حياتي ما سمحت له بيها ولا دي طبيعة علاقتنا قرب مني ودخل إيده جوه هدومي ولزق فيا بشكل مـ ر عب وحـ شر ركبته بين رجليا بشكل مـ ؤ لم، ساعتها فقت كأني لسه مـ ضـ ر و بة على وشي وزقيته ماعرفش إزاي بص لي بصة مـ ر عـ بة كدت، قرب تاني وحـ ضـ ني فبعدته وقلت له لو سمحت روحني قفش ومشاني.

وأكملت: تاني يوم بعت لي يحاول بكل الطرق يجس النبض علشان يشوف أنا فاكرة اللي حصل ولا لأ بس أنا خـ فت أواجهه علشان هو يقدر يلعب بمشاعري وشـ و شلي الحاجات اللي أنا فاكراها فقررت أسكت واحتفظ بيها، بس أنا دلوقتي شايفة فيه ورش كتير بتتعمل والبنات بتروحها وبـ تتـ أ ذ ي منه فأنا حاسة بالذ نـ ب ونفسي أخلي ماحدش يروح عنده، أنا فعلًا خـ ا يفة على كل بنت بتروح له ومش عارفة اعمل إيه”.

وأوضحت فتاة أخرى طريقة ا سـ تـ غلال الممثل الشهير الفتيات للتـ حـ ر ش بهن، إذ كتبت: “كنت باخد ورش تمثيل مع الممثل كان دايمًا حريص إنه يخلي المكان مريح لينا علشان نعرف نعبر عن نفسنا ونحكي حاجات شخصية بس للأسف كان بيستخدم ده لمصلحته علشان يتـ حـ ر ش بالبنات.

كما كتبت فتاة أخرى: أنا حصل لي نفس الموقف اللي كل البنات اتعرضت له، والمـ فا جأة إنها طلعت نفس الطريقة حصلت لكذا بنت بحجة تمارين تخص الورشة اللي كنا فيها، ولما أنا حصل معايا حاجات غريبة في التمرين ا عتر ضت.

وأضافت الفتاة: وبعدت وكان رده إنتي جـ با نة ولازم تشيلي الخـ و ف من عليكي علشان تقدري تطلعي اللي جواكي وتستفيدي لشغل الورشة وكلام من ده، بعدها أنا سكت وما كنتش عارفة أفكر ومشيت من هناك وما روحتش تاني.

وأوضخت فتاة أخرى ا سـ تغلا لها من الممثل الشهير خلال التدريب ما جعلها تظن أن مشهد حقيقيًا: خلي حد يكلمني علشان يقولي لي إنه عندي تدريب لوحدي لمشروع التخرج وفعلًا روحت كان عندي 19 سنة وقتها وهو بيدربني زقني في الحيطة وا تـ حـ رش بيا وكان قافل بالمفتاح وكنت فاكرة إنه عامل كده علشان محدش يقطع المشهد.

شاهد أيضاً

سعره خــ ر افي.. اعرف تكلفة فستان ريا أبي راشد في الجونة السينمائي

حالة كبيرة من الجــ دل أ ثيــ رت في الساعات الماضية حول الإعلامية ريا أبي …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *