الرئيسية / فنون / علا غانم تدخل في نـ وبة بـ كاء وتطلب إيقاف لقائها مع لميس الحديدي وتكشف عن عمرها الحقيقي (فيديو)

علا غانم تدخل في نـ وبة بـ كاء وتطلب إيقاف لقائها مع لميس الحديدي وتكشف عن عمرها الحقيقي (فيديو)

دخلت الفنانة علا غانم في نـ وبة بـ كاء وهي تتذكر فترة صـ عبة من حياتها، وطلبت إيقاف لقائها مع الإعلامية لميس الحديدي في برنامج “كلمة أخيرة” على قناة ON.

وعن تلك الفترة، قالت علا غانم: “في أغسطس 2016 كنت راجعة من أمريكا، وحالتي النفسية كانت زي الز فت، لم أتوقف عن البـ كاء يمكن شهر..عشان ولادي وحشتهم ووحشوني، ووعدتهم إن مفيش أ و جاع تاني.”

وأضافت: “كنت قادرة أتحمل شغلي وهما في مصر معايا، عشان بشوفهم كل يوم حتى لو نايمين، أصحى الصبح ممكن نفطر مع بعض وأنزل الشغل. لما سفرتهم بعد الثورة بقى في مسافة بعيدة، فعشنا حوالي 9 سنين في أ لـ م، و جـ ع داخلي كل مرة أنزل مصر بحاول أتغلب عليه وأتناساه. طبعا مكالمات كل يوم مع بعض لكن أنا سعيدة إني مشيت.

تحدثت علا غانم عن حياتها الشخصية وسنها وعلاقتها بطليقها، وكشفت عن خطتها لأخذ استراحة طويلة بعد تخرج بناتها من الجامعة، على عكس ما يُجري أن تكون الأجازة في صغر الأبناء لرعايتهم قائلة: ” عشان أنا كنت (بابي ومامي) في نفس الوقت بعد ا نـ فصالي عن زواجي الأول حيث جرى الا نفصال في البداية دون طـ لاق حتى تكون فرصة لي لإمكانية العدول عن قرار الا نفصال خاصة وأن زوجي الأول كان مُصراً على عدم الطـ لاق وأن أراجع نفسي”.

أضافت: مارجعتش نفسي وفضلت مصرة على رأيي وبدأت علاقتنا تتحول لصداقة حتى يكون بوسعنا التعاون في تربية البنات.

وكشفت أنها تزوجت في سن مبكر، 17 عاما، والسبب في ذلك هو العادة وقتها، ووصفتها بـ”موضة الزواج المبكر”، لتقاطعها الحديدي، قائلة: “بس إنتي مش قديمة أوي كده، إنتي صغيرة برضه”، لتـ فا جئها علا غانم معلنة عن عمرها الحقيقي قائلة : “أنا خلاص هكمل 50 سنة آخر نوفمبر القادم”، لترد الحديدي قائلة: جرأة برضه إنك تقولي السن كده ؟!.

وأجابتها علا غانم: “أنا مبسوطة وسعيدة وعاوزة أنبسط بحياتي والناس تقول شوفوا الست الي عندها 50 سنة شكلها عامل إزاي؟! اياً كان الشكل إيه، حلو أو و حش عاوزة أستمتع بسني عاوزة افرح في كل مراحل حياتي وأعمل عيد ميلاد.

وأكملت : “معملتش عيد ميلاد، قبل كده لكن هعمله السنة دي لأن سن الخمسين مهم جداً والناس هنا في أمريكا بتحتفل بعيد الميلاد مرتين في سن 16 وسن 50 وده سن مهم بالنسبة لي، عشان البنات بنسبة كبيرة بتكون إتجوزت وده سن يعني الإنجازات والعمل وبعدها تبقى فترة تقييم هل الي عملته صح؟ أو كنت راضية عن حياتي؟ هل لعبتها صح ولا كنت غـ بية.

 

شاهد أيضاً

هاني شاكر: عمرو دياب ترك لي هذه الأغنية ومدحت صالح يكشف سبب لقب ”أبو حمالات” في بداياته

حل الفنان هاني شاكر بصحبة الفنان مدحت صالح ضيوفا على الفنان أمير كرارة في برنامج …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *